polaris
Jesteś tutaj: Strona główna Regały na owoce i warzywa

Regały na owoce i warzywa




Stoisko owocowo-warzywne to dział, którym mały sklepik osiedlowy może śmiało konkurować z dużym supermarketem. Właściciel placówki powinien jednak zadbać o jego odpowiednie wyposażenie oraz atrakcyjne zatowarowanie.
 
Dobierając wyposażenie stoiska owocowo – warzywnego, trzeba mieć na uwadze wygodę klienta, a więc zadbać o to, by mógł swobodnie poruszać się między meblami oraz łatwo sięgnąć i wziąć do koszyka interesujący go produkt. W branży wyposażenia sklepów bardzo dużo się zmienia. Gdybyśmy porównali współczesne meble z tymi sprzed kilku lat, przekonalibyśmy się, jak bardzo dynamiczny jest ten rynek. Zmiany są widoczne we wszystkich elementach, począwszy od wyglądu mebla (kompozycja kształtów i kolorów), jego przeobrażenia pod względem funkcjonalności, konstrukcji oraz rodzaju materiałów użytych do jego wykonania. Niebagatelny wpływ na wystrój i rozwiązania zabudowy stoisk owocowo – warzywnych miała zmiana sposobu obsługi, a dokładnie wprowadzenie sprzedaży samoobsługowej.
 
Do produkcji na stoiska owocowo – warzywne najczęściej używa się teraz blachy zimnowalcowanej malowanej proszkowo, drewna uszlachetnianego bioolejem parafinowym oraz płyty meblowej. Poza tym wykorzystuje się postforming z okleiną PCV oraz elementy ocynkowane. Pojemniki na warzywa są najczęściej wykonane z plastiku. Rozwiązania te gwarantują dużą trwałość mebli a tym samym estetykę wyglądu. Malowanie proszkowe daje z kolei możliwość doboru odpowiedniej kolorystyki. Standardem stało się już, że meble na stoisko owocowo – warzywne wyposażone są w lustra oraz oświetlenie. Halogeny zamontowane w regale oświetlają asortyment, a w połączeniu z lustrem tworzą efekt świeżości i obfitości asortymentu. Lustra zamontowane są najczęściej pod skosem lub na łuku, co potęguje wrażenie mnogości sprzedawanego towaru.
 
 
Meble mobilne
Modularność i mobilność poszczególnych elementów stoiska owocowo – warzywnego, pozwalająca wykorzystywać całość wyposażenia przy kolejnych zmianach jego konfiguracji jest istotnym elementem. Sklepy, które myślą o częstej zmianie aranżacji, powinny wybrać metalowe meble wykonane z elementów, które można dowolnie ze sobą zestawiać, Np. zmieniać liczbę półek, ich położenie czy kąt nachylenia. Ułatwia to właściwe eksponowanie owoców i warzyw, a przy tak olbrzymiej ich różnorodności i sezonowości gwarantuje, iż towar na półce zawsze będzie wyglądał atrakcyjnie. Warto zaznaczyć, że w sklepach wielkopowierzchniowych, obok standardowego wyposażenia na stoisku owocowo – warzywnym stosuje się także plakaty informacyjne dotyczące asortymentu i jego sprzedaży: zdjęcia i piktogramy wiszące zaraz nad stoiskiem. Zdarzają się też elementy bardziej scenograficzne, takie jak sztuczne drzewa czy skały lub stylizacyjne, Np. elementy wyposażenia kuchni lub jadalni wykonane z miedzi, drewna, tkaniny. Wszystkie środki przekazu, zwłaszcza w większych sieciach handlowych, podporządkowane są programowi całościowej identyfikacji lub planowanym czasowo akcjom sezonowo – promocyjnym. Niewątpliwą nowością, zyskującą coraz szerszą rzeszę klientów, jest aromamarketing, polegający na umieszczaniu w supermarketach urządzeń do emisji zapachów. Klient zwabiony na stoisko owocowo – warzywne zapachem owoców Np. pomarańczy, szybciej podejmuje decyzje o ich zakupie.
 
Przy doborze wag na stoisko owocowo – warzywne dużą rolę odgrywa sposób obsługi klientów w danej placówce handlowej (samoobsługa czy tradycyjna obsługa). W sklepach, w których klient jest obsługiwany zza lady, używane są wagi wskazujące tylko masę zważonych owoców lub warzyw. Samoobsługowe stoiska owocowo – warzywne z profesjonalnymi somoobsługującymi wagami etykietującymi. Maja one duże panele klawiaturowe, zawierają piktogramy, obrazujące asortyment stoiska. W niektórych modelach urządzeń właściciel sklepu może samodzielnie ustawiać wielkość i format etykiet, na których poza ceną i wagą towaru drukować się będzie także nazwa lub logo sklepu i inne przydatne informacje. W czasie, gdy urządzenie nie jest do ważenia, na jego wyświetlaczu może się pokazywać informacja o promocjach lub logo sklepu. W sprzedaży dostępne są również wagi etykietujące, w których nazwy towarów ukryto pod numerowanymi klawiszami Np. jabłka pod 1. W działach owocowo – warzywnych można jednocześnie spotkać wago – skanery montowane w boksach kasowych. Ich zadaniem jest po pierwsze przyspieszenie obsługi klientów oczekujących w kolejkach do kas. P drugie mają one eliminować oszustwa klientów, którzy podmieniają etykiety na te z tańszym lub dokładają towar po zważeniu i wydrukowaniu etykiety z mniejszą wagą. Drugim sposobem jest wyposażenie stoiska owocowo – warzywnego w wagi wskazujące masę, tzw. Wagi kontrolne. Są to na ogół mniejsze urządzenia z bardzo prostym wyświetlaczem wskazującym tylko masę ważonego towaru, umieszczonym najczęściej w korpusie wagi. Specjaliści doradzają by przynajmniej szalki tych wag były wykonane ze stali szlachetnej. Wówczas łatwo utrzymać je w czystości i spełnić wymogi sanitarne. Poza tym nie ma niebezpieczeństwa, że element wagi zardzewieje pod wpływem kontaktu z sokiem owocowym lub z powodu częstego wycierania szmatką. Przy takim rozwiązaniu właściciele sklepów najczęściej decydują się na zainstalowanie w boksie kasowym wagi służącej do pomiaru masy, w oparciu, o którą odbywa się zgodna z obowiązującymi przepisami rejestracja procesu sprzedaży towarów ważonych. Do wyboru są wago – skanery, które montuje się w blat boksu kasowego lub urządzenia, które stawa się na jego powierzchni. Tego drugiego rozwiązania specjaliści nie polecają do małego boksu kasowego. Potrafi on, bowiem znacznie ograniczyć i tak już małą powierzchnię, co będzie dodatkowym utrudnieniem dla pracującego tam personelu. Wagi na stoisku owocowo – warzywnym powinny mieć duże klawisze, na których uwidocznione są piktogramy z asortymentem dostępnym na stoisku. Wyświetlacze muszą być duże i czytelne, a drukarka dobrej jakości. Doceni to klient, który sam będzie się obsługiwał. Częste awarie mogą działać na niego zniechęcająco. Dobrze gdy wagę będzie można podłączyć do sieci zainstalowanej w sklepie. Pozwoli to programować urządzenie, w tym m.in. zmieniać ceny poszczególnych towarów, dodawać nowe pozycje z komputera centralnego, który zarządza całą placówką. Przy wyborze urządzenia należy zwrócić uwagę także na jego pamięć. Dobrze gdy waga może zapamiętać więcej niż 20 towarów. Im więcej tym lepiej, zwłaszcza gdy właściciel sklepu myśli o rozwoju działalności. Na rynku dostępne są już wagi, które zapamiętują ponad 100 pozycji.
 
Specjaliści doradzają, by przy wyborze wagi zwrócić uwagę na jej konstrukcję, a dokładnie czy istnieje łatwy dostęp do jej poszczególnych elementów technicznych. Dostępne są już wagi, w których większość napraw oraz ingerencji eksploatacyjnych nie kończy się jak kiedyś ponowną legalizacją urządzenia ze strony Głównego Urzędu Miar. Wpływa to oczywiście na przyspieszenie procedury związanej z serwisowaniem oraz naprawą sprzętu. Trzeba też wziąć pod uwagę łatwość i szybkość wymiany etykiet. Nie bez znaczenia będą też dalsze plany rozwoju placówki lub całej sieci sklepów. Właściciel przewidujący rozszerzenie działalności, powinien inwestować w taki sprzęt, który spełni swoją rolę także w większej placówce. Warto wspomnieć, że w krajach Unii Europejskiej coraz powszechniej wykorzystuje się wagi, które zamiast wyświetlaczy mają 14 calowe ekrany LCD. W czasie gdy nie są one wykorzystywane do ważenia, wyświetla się na monitorach reklamy lub filmy np. poradniki kucharskie.


Źródło: www.norco.pl/65-regaly-na-warzywa


 
 

Nasza oferta

Realizacje

Galeria

Zaufali nam już:

Partnerzy handlowi

Tel. 76 842 19 56

Sprzedaż ratalna

Godziny otwarcia

Skup urządzeń

Liczba osób online

We have 24 guests online