polaris
Jesteś tutaj: Strona główna Regały w sklepie spożywczym

Regały sklepowe w sklepie spożywczym
 

 
Regały sklepowe w bardzo niewielkim stopniu ulegają przeobrażeniom. Zmiany dotyczą raczej elementów stylistycznych. W zdecydowanej większości placówek handlowych nadal przeważają klasyczne meble metalowe, na których układane są produkty Meble w placówkach spożywczych muszą odpowiadać wymogom i gabarytom określonych towarów żywnościowych, co znacznie ogranicza możliwości nadawania indywidualnego charakteru wnętrzom sklepów. Pomimo zdecydowanej przewagi funkcjonalności nad stylistyką na rynku meblarskim można jednak zauważyć tendencję do odchodzenia od klasycznych ostrych krawędzi regałów na rzecz zastosowania bardziej łagodnych linii łuków. Zmienia się także kolorystyka najchętniej kupowanych produktów.
 
Zmiany w rozwiązaniach technicznych stosowanych w meblach sklepowych wymusza najczęściej konieczność zoptymalizowania powierzchni ekspozycji i zminimalizowania odległości pomiędzy poszczególnymi półkami na danym regale. W tej sytuacji coraz więcej sklepów decyduje się na zakup mebli o innych parametrach tzw. skoku perforacji nogi. Trudno jest mówić o jakiś trendach dotyczących „suchych” regałów sklepowych. Tutaj zmiany są prawie niezauważalne dla użytkowników. Z pewnością pewną tendencją jest przechodzenie z systemu regałów o skoku perforacji nogi 5 cm na skok 2,5 cm co pozwala na zwiększenie powierzchni ekspozycyjnej regału aż o kilkanaście procent. A to wszystko dzięki możliwości założenia dodatkowych półek na wybranej sekcji regału. W placówkach handlowych zgodnie z zasadami merchandisingu najbardziej liczą się środkowe półki i półki znajdujące się bezpośrednio na wysokości wzroku. Najmocniej oddziałuje na klienta część regału pomiędzy 110 a 170 cm wysokości.
 
Zagęszczenie półek w tej newralgicznej strefie pozwala na ekspozycję większej ilości produktów, co ma bardzo duże znaczenie dla właścicieli wszystkich placówek handlowych i ich ostatecznego wyniku ekonomicznego. Coraz częściej kupujący pozwalają sobie również na drobne zmiany także w samej kolorystyce kupowanych mebli. Od kilku lat obserwujemy zmianę tendencji kolorystycznych w sklepach. Klienci coraz częściej odchodzą od tradycyjnej bieli i kolorów kremowych na rzecz grafitu oraz antracytu – standardowego koloru regałów Wire Tech. Odpowiednio dobrane wyposażenie może być kluczem do stworzenia unikalnego wizerunku sklepu i pozyskania określonej klienteli. Bardzo ważnym elementem jest spójność ogólnej koncepcji sklepu. Raz wybrany system regałów powinien być uzupełniany tym samym rozwiązaniem, co pozwoli zapobiec chaosowi w placówce. A dobry, uniwersalny system, który nadaje się do pełnego asortymentu towarów, znajdzie bez przeszkód zastosowanie zarówno w małych jak i dużych marketach. Coraz częściej w meblach sklepowych znajdują zastosowanie również łuki. Najnowsze trendy w zakresie meblowania sklepów opierają się na zastosowaniu linii łukowych łagodzących ostre brzegi regałów. Takie zaokrąglenia stosuje się coraz powszechniej w przypadku lad kasjerskich, boków regałów i w dodatkowych elementach wyposażenia sklepów, takich jak stojaki i bramki. Nadal bardzo modne są również szklane elementy mebli.
 
W placówkach handlowych liczy się przede wszystkim przestrzeń sprzedaży, dlatego właściciele starają zagospodarować każdy fragment ścian, a nawet kolumn, co jest nie lada wyzwaniem dla producentów mebli sklepowych. Obecnie w sklepach coraz częściej można spotkać takie rozwiązania jak wnęki, półki „wynurzające” się ze ścian i kolumny obudowane elementami ekspozycyjnymi. W takiej sytuacji musimy się wykazać dużą elastycznością i dopasować do wymagań klientów. Dlatego też w ofercie producentów coraz częściej znaleźć można całe systemy zabudowań pozwalające na różnorodne i dowolne komponowanie wystroju z dostarczonych przez producenta elementów składowych. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie odmiennych efektów końcowych, w zależności od zestawienia poszczególnych elementów mebli. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego systemu regałów można również zagospodarować rogi pomieszczeń, a małych i średnich placówkach takie rozwiązania są bardzo istotne.
 
Zarówno w sklepach wielko powierzchniowych jak i małych placówkach handlowych na pierwszy plan wysuwa się przede wszystkim funkcjonalność mebli - ich wymiary, łatwość dostępu do półek, haczyków i wieszaków, oraz dostępność do całej przestrzeni regałów. W placówkach handlowych oferujących artykuły spożywcze rządzą odmienne reguły, a możliwość nadawania indywidualnego charakteru ich wnętrzu jest zawężona ze względu na konieczność ekspozycji dużej ilości towaru o różnorodnych wymiarach, kształtach i barwach opakowań. Najprostszym sposobem na uatrakcyjnienie wyglądu takich sklepów staje się efektowne zagospodarowanie najbardziej widocznych obszarów placówek handlowych, takich jak stanowiska kasowe, przestrzeń nad regałami, listwy cenowe i boki regałów sklepowych.
 
Najwięcej zmian w wyposażeniu sklepów spożywczych w meble można zaobserwować na wyodrębnionych stoiskach alkoholowych, kosmetycznych i piekarniczych. W obszarze tych mebli wiele sieci i sklepów zamawia indywidualne rozwiązania, aby odróżnić się od konkurencji. W związku z tym obok standardowych elementów regałów metalowych pojawiają się również elementy wykonane na przykład z drewna, płyty melaminowej, szkła i aluminium, plastiku oraz luster. Na zakup mebli na wybrane stoiska i zmianę wyglądu placówek decyduje się coraz więcej małych i średnich placówek handlowych. Na nowo powstających osiedlach nawet małe placówki zmieniają obecnie wystrój sklepu na delikatesowy, bo te inwestycje zwracają się w bardzo krótkim czasie.
 
W zdecydowanej większości sklepów spożywczych najpopularniejsze są nadal klasyczne regały metalowe. Ich wymiary i konfiguracja zależy od rodzaju sprzedawanego asortymentu, rodzaju obsługiwanego klienta, lokalizacji, wielkości sklepu i kosztów, które może ponieść właściciel. Ceny większości regałów metalowych wytwarzanych w Polsce kształtują się na podobnym poziomie. Znacznie droższe są regały i półki o podwyższonym standardzie z elementami wykonanymi z drutu. Dobór mebli to jedna z najważniejszych decyzji, mająca ogromne znacznie dla prawidłowego funkcjonowania sklepu. Meble sklepowe powinny być dopasowane do posiadanego asortymentu, a więc uwzględniać charakter, wagę i wiele innych cech sprzedawanego produktu. Liczy się również dobór właściwej kolorystyki, która wpływa korzystnie na wrażenie klientów. Należy pamiętać o tym, że meble same w sobie nie dopełnią ogólnego wyglądu sklepu. Ważne jest ich zestawienie z towarem. Złe wrażenie robi mieszanie mebli o różnych stylach lub niedopasowanych barwach, a bardzo ciekawe rozwiązanie daje zestawienie różnorodnych materiałów: drewna, metalu i tworzywa. Trzeba również zadbać o właściwe oświetlenie. Przy kupnie należy zwrócić uwagę na jakość wykonania, uniwersalność wymiarową czyli szeroką gamę wysokości, długości i głębokości regałów i półek, łatwość zmiany ich konfiguracji oraz możliwość zastosowania dodatkowych akcesoriów. Chociaż nawet dobra jakość wyrobów, służących do wyposażenia placówek handlowych już nie wystarcza i producenci szukają obecnie innych sposobów na pozyskanie klientów. Nabywca wymaga od producenta również wskazówek, jak urządzić sklep i właśnie tego rodzaju tego rodzaju usługa jest coraz częściej spotykana na rynku. Projektanci z firm wyposażeniowych pracują bezpośrednio na planie dostarczonym przez klienta, dokonują wszystkich niezbędnych pomiarów, a w razie konieczności projektują nowe meble, przygotowują projekt techniczny dla zakładu produkcyjnego i nadzorują montaż.


Źródło: www.norco.pl/110-regaly-sklepowe-w-sklepie-spozywczym



 
 

Nasza oferta

Realizacje

Galeria

Zaufali nam już:

Partnerzy handlowi

Tel. 76 842 19 56

Sprzedaż ratalna

Godziny otwarcia

Skup urządzeń

Liczba osób online

We have 58 guests online