polaris
Jesteś tutaj: Strona główna Bramki sklepowe

Bramki sklepowe

 

Wszystkie elementy, które kierują ruch klientów, jasno ich informując, gdzie jest wejście, w jaki sposób poruszać się po sklepie, gdzie znajdują się kasy i wyjście składają się na tzw. System prowadzenia klienta.

 

Kontrolę ruchu klientów w procesie zakupowym umożliwiają m.in. bramki mechaniczne i elektroniczne lub kołowroty wejściowe , bramki przejazdowe dla wózków, systemy wygrodzeń przestrzeni, jak również elementy składające się na system wyjściowy: bramki przykasowe. Bramki dla klientów opuszczających sklep bez zakupów, wyjścia bezpieczeństwa. Jednym z najważniejszych powodów stosowania systemów prowadzenia w obiektach handlowych jest potrzeba uporządkowania przestrzeni, klarowne jej podzielenie oraz podzielenie oraz oddzielenie strefy wejściowej od kasowej – wyjściowej. W przypadku sklepów wielkopowierzchniowych jest to bardzo ważne, gdyż pozwala zapanować nad dużą liczbą osób przebywających w tym samym czasie w markecie. Ponadto bramki są doskonałym orężem w walce z kradzieżami w sklepie. Najprostsze konstrukcyjnie modele mechaniczne otwierają się przez popchnięcie ręką, a dzięki zamontowanej wewnątrz sprężynie, samoczynnie wracają do pozycji wyjściowej. Ich zaletą i przewagą nad innymi jest praktycznie całkowita bezawaryjność urządzenia, wynikająca z bardzo prostej konstrukcji oraz uniezależnienie od jakichkolwiek mediów zewnętrznych, tj. zasilania elektrycznego. Są eleganckie i długowieczne – opisuje Mateusz Drzymała kierownik ds. sprzedaży z firmy POLARIS –wyposażenie sklepów i gastronomii, chłodnictwo i klimatyzacja z Lubina. Inną propozycją na organizację wejścia są bramki elektroniczne wyposażone w radar lub fotokomórkę, które otwierają się samoczynnie przed wchodzącymi klientami, aby po chwili zamknąć wejście do sklepu. W przypadku, gdy dziecko podchodzi do strzeżonego obszaru bramki, system fotokomórek przy urządzeniu zatrzymuje automatycznie skrzydła, aby uniknąć obrażeń „młodego klienta”. Jednak w sytuacji, gdy ktoś próbuje stosować bramki „pod prąd”, pozostają one zamknięte, nawet gdy jakiś klient chce właśnie seryjnie wyposażona jest również w tzw. Funkcję paniki, która w razie awarii daje możliwość otwarcia ramion bramki w przeciwną stronę w celu bezpiecznego opuszczenia sklepu. Zaawansowane technologicznie bramki elektroniczne mogą być wzbogacone o dodatkowe wyposażenie, np. liczniki wchodzących osób, dzięki którym można uzyskać informacje na temat frekwencji w sklepie lub mierzyć efekty realizowanych akcji promocyjnych. Konstrukcje bramek są zazwyczaj wykonane ze stalowych rur, natomiast tablice umieszczone na skrzydłach z tworzywa sztucznego lub przezroczystego szkła akrylowego. Większość klientów, chętniej wybiera elementy chromowane. W nielicznych przypadkach, gdy wynika to z całościowej koncepcji estetycznej sklepu, przygotowujemy elementy malowane. Są one wykonywane tylko na zamówienie – opisuje Jacek Kurowski z firmy POLARIS z Lubina. Innym rodzajem urządzenia, które porządkuje ruch klientów wchodzących do sklepów jest kołowrót. Wykonany jest z rur stalowych, chromowanych na wysoki połysk lub stali szlachetnej. Różne możliwości montażu sprawiają, że w każdym sklepie może zupełnie inaczej wyglądać. I to urządzenie można wyposażyć w sygnał alarmowy uruchamiający się automatycznie przy próbie wyjścia klienta „pod prąd” oraz funkcję paniki, która zapewni bezpieczeństwo osobom znajdującym się w placówce handlowej. W razie konieczności szybkiego wyjścia ze sklepu, kołowrót można otworzyć w przeciwną stronę lub całkowicie złożyć, uwalniając przejście. System prowadzenia klienta zamykają bramki przykasowe, wyjściowe oraz wyjścia awaryjne.

Dokonując wybory elementów systemu wejściowego czy wyjściowego właściciel sklepu powinien mieć na uwadze powierzchnię obiektu handlowego, szerokość wejścia, dostępność mediów (prąd) oraz funkcję, jaką system ma pełnić (funkcja reprezentacyjna, ochronna itd.). Mniejsze sklepy o powierzchni do 100 m² najczęściej nie są wyposażane w taki system, choć czasem właściciele instalują pojedynczą, otwieraną ręcznie bramkę sprężynową, która samoczynnie zamyka się tuż po wejściu klienta. W nieco większych sklepach, wyposażonych wyłącznie w koszyki, także wystarcza pojedyncza bramka, stolik pod koszyki i przegroda ukierunkowująca ruch w sklepie. Jeśli jednak klienci korzystają z wózków, bardziej odpowiedni jest młynek wejściowy (kołowrót) i bramka do przepuszczania wózków. Zdaniem producentów, tego typu system lepiej kieruje ruchem klientów. Natomiast duże sklepy najczęściej inwestują w systemy elektroniczne wyposażone w fotokomórki lub radar.



 

Nasza oferta

Realizacje

Galeria

Zaufali nam już:

Partnerzy handlowi

Tel. 76 842 19 56

Sprzedaż ratalna

Godziny otwarcia

Skup urządzeń

Liczba osób online

We have 49 guests online