polaris
Jesteś tutaj: Strona główna Meble zwiększają sprzedaż

Meble zwiększają sprzedaż

 

Dobra aranżacja meblowa to ważny czynnik w kształtowaniu obrotów. Skuszony odpowiednią ekspozycją klient wyjdzie ze sklepu z torbą pełną zakupów, o których wcześniej nawet mu się nie śniło. Z badań marketingowych wynika bowiem, że przeszło 79 proc. zakupów dokonuje się pod wpływem impulsu przed sklepową półką.

 

Urządzając lub modernizując przystacyjny sklep warto zastanowić się nad doborem odpowiednich mebli, bowiem w dużej mierze wpływają one na poziom sprzedaży placówki handlowej. Nawet najlepsza oferta sklepowa nie skusi potencjalnego klienta, jeśli nie będzie odpowiednio wyeksponowana. Niekorzystnie jest natomiast, jeśli towar wyłożono na nieestetycznych, obdrapanych półkach. Oczywiście, bardzo źle świadczy to również o wizerunku firmy.

Dlatego organizując przestrzeń sklepu, warto zwrócić się do wyspecjalizowanej firmy oferującej nie tylko wyposażenie sklepu, ale także jego kompleksową aranżację. Przy większych powierzchniach stoiska piekarnicze, warzywne, alkoholowe, kosmetyczne, itp. są indywidualnie projektowane pod daną sieć czy też sklep. Przyciągają wzrok, zachęcają do  zatrzymania się i zrobienia zakupów, ale przede wszystkim mają nadawać indywidualny charakter placówce handlowej, wyróżniać ją na tle konkurencji.

 

 

Strefa kas

 

Większość klientów stacji paliw po zatankowaniu kieruje się bezpośrednio do kasy, dlatego też to ona właśnie stanowi centrum, punkt organizujący całą przestrzeń przystacyjnego sklepu. Najważniejszą zaś jego częścią jest kontuar kasowy. Przy jego projektowaniu warto więc zwrócić uwagę nie tylko na ergonomię, ale też uwzględnić możliwość ekspozycji w tym miejscu towarów impulsowych. Nie można też zapominać, że lada powinna nie tylko pomagać pracownikom w obsłudze klientów, a także zapewnić im bezpieczeństwo.

Właściwy, przejrzysty układ i dobra organizacja ciągu komunikacyjnego w głównej mierze decyduje o sukcesie ekonomicznym punktu handlowego. Ważna jest decyzja odnośnie umiejscowienia kontuaru kasowego. Jego ustawienie należy zaplanować z uwzględnieniem dobrej widoczności dystrybutorów i placu oraz oddalenia od strefy wejściowej. Ma to służyć wydłużeniu drogi do klienta na Sali sprzedaży i tym samym zadbać o bezkolizyjną obsługę klientów, czyli bez powodowania tłoku w strefie obsługi.

Pod względem funkcjonalnym dobrze jest, jeśli oprócz instalacji stanowisk kasowych mebel ten umożliwia umieszczenie dodatkowych półek lub koszy, w których wyłożymy np. batoniki czy napoje energetyzujące. Widok szeregu drobnych produktów, ich dobra ekspozycja przed oczami oczekującego w kolejce lub już płacącego klienta często wpływa na decyzję nabycia tzw. Towarów impulsowych. Dzieje się tak zwłaszcza w wypadku osób, które odwiedzają stację w celu zatankowania, Anie zrobienia zakupów w sklepie.

W sklepach przystacyjnych lady impulsowe pełnią bardzo istotną rolę. W każdym innym sklepie towary takie mogą być rozstawione po całej powierzchni. Na stacji paliw klient kieruje się zaś od razu do kasy i dlatego cała ekspozycja tego typu musi być zogniskowana w tym właśnie miejscu.

Lady kasowe powinny być wykonane z materiałów trwałych, a jednocześnie wysokiej jakości. Doskonale sprawdza się tu laminat o wysokiej klasie odporności na ścieranie. Elementy wykończenia, nie tylko strefy kasy, ale i pozostałych mebli, powinny być w ciepłych, świeżych kolorach – sprzyjających decyzjom o zakupach.

 

 

Aranżacja przestrzeni

 

Większość firm z branży wyposażenia meblowego placówek handlowych nie ogranicza się dziś jedynie do sprzedaży i montażu swych produktów, lecz zatrudnia wykwalifikowanych pracowników, którzy doradzają lub wręcz projektują cały wystrój sklepu. Konieczne jest uwzględnienie potrzeb klientów, wielkości i układu pomieszczeń, rozmieszczenia instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej, drzwi, okien.

Projektanci planują kierunek ruchu klienta w sklepie, projektują układ wyposażenia zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami i ustalają układ asortymentowy na regałach i innym wyposażeniu sklepu.

Kwestią podstawową jest, jaką przestrzenią możemy dysponować? Duża przestrzeń z niewielką ekspozycją towarową wywołuje niekorzystne wrażenie pustki. I odwrotnie – w wypadku małej powierzchni warto tak rozplanować ekspozycję, by nie narzucało się poczucie chaosu, w którym nie można nic znaleźć. Należy więc zastanowić się, ile miejsca w sklepie poświęcimy na poszczególne artykuły: spożywcze, chemię samochodową, prasę, akcesoria, gdzie będą chłodnie z napojami itd. Trzeba się zdecydować, czy sklep będzie samoobsługowy, czy też sprzedaż będzie prowadzona zza lady.

Meble w sklepie mają budować jego wizerunek i generować w kliencie potrzebę zakupów. Dobrze więc jeśli elementem zintegrowanego systemu sprzedaży. Na powierzchni przyściennej dobrze sprawdzają się regały metalowe z możliwością przestawiania półek np. zagęszczenia ich w razie potrzeby. Jest też możliwość instalowania haczyków, na których można zawiesić drobniejsze rzeczy.

Nie bez znaczenia jest także fakt, że wytrzymują spore obciążenia. Meble przyścienne sprawdzają się także przy ekspozycji napojów. Elastyczna aranżację środka sklepu umożliwiają systemy meblowe i gondole, które dają wrażenie przestronności. Jeśli wysokość gondol nie przekracza 1,5m, dobrze wpływa to na widoczność, co ma przełożenie na zmniejszenie liczby kradzieży.

Kolejną możliwością są regały w układzie choinkowym (rozszerzające się ku dołowi). Nie tylko umożliwiają dobrą ekspozycję towaru (bo klient patrząc z góry widzi cały asortyment), ale również korzystnie organizują przestrzeń, bo pozwalają się mijać klientom, nawet jeśli są ustawione blisko siebie. System umeblowania placówki handlowej powinien także cechować się modularnością, aby umożliwić przyszłe aktualizacje sklepowej ekspozycji. W dziedzinie wzornictwa można zaobserwować tendencję do jak największej funkcjonalności mebla, by nie przytłaczał sobą eksponowanego towaru.

 

Sztuka prezentacji towaru doczekała się dziś pozycji niemal dziedziny naukowej. Powszechnie, choć trochę mylnie określana jest w języku specjalistów od marketingu mianem merchandisingu. Każda szanująca się korporacja z tzw. Branży FMCG, czyli towarów szybkozbywalnych (żywność, kosmetyki, chemia, wyroby tytoniowe) zatrudnia specjalnych pracowników, którzy nie tylko przywożą towar do sklepu, ale też nieustannie dbają o jego właściwą ekspozycję. O merchandisingu powinien dbać także właściciel sklepu, jeśli chce by towar w jego placówce generował obrót, a nie jedynie zalegał na półkach.

Na rotacje towaru na półkach wpływa także jego właściwe oświetlenie. Dlatego też często spotykaną sytuacją jest, że meble sklepowe sprzedawane są od razu ze specjalnie dedykowanym systemem oświetlenia. Akcesoria podnoszą walory eksponowanych produktów np.: lustro na tylnej ściance regału czy oświetlenie mocowane niestandardowo, tzn. w odległości kilku centymetrów od frontu, na specjalnych słupkach.

 

 



 

Nasza oferta

Realizacje

Galeria

Zaufali nam już:

Partnerzy handlowi

Tel. 76 842 19 56

Sprzedaż ratalna

Godziny otwarcia

Skup urządzeń

Liczba osób online

We have 214 guests online