Jak wybrać meble sklepowe? Meble sklepowe mają chyba coś wspólnego z damskimi torebkami. W obu bowiem wypadkach chodzi o niby niewiele znaczący dodatek, który nie powinien przytłaczać otoczenia, ale jego forma i styl mają w jakiś niewytłumaczalny sposób ogromny wpływ na handlowy sukces ekspozycji.
Podstawową funkcją mebli sklepowych jest jak najlepsza ekspozycja towaru oraz takie jego rozmieszczenie, bu klient mógł zapoznać się z całą ofertą. Stąd płyną różne koncepcje aranżacji przestrzeni sprzedażnej, wykorzystujące zarówno elementy standardowe (np. regały modułowe), jak i cały zestaw elementów wspierających sprzedaż impulsową. Materiały POS mają szczególne zastosowanie w przypadku produktów szybko rotujących i impulsywnych. – Ich właściwy dobór do oferty może zwiększyć sprzedaż nawet kilkudziesięciokrotnie. Warto jednak unikać przesycenia przestrzeni informacjami reklamowymi i dostosować materiały POS do oferty. Służą do tego listwy cenowe, coblery, listwy półkowe, systemy mocowania i podwieszania reklam oraz ramki i stojaki plakatowe – mówi Jacek Kurowski z firmy POLARIS –wyposażenie sklepów i gastronomii z Lubina. Małe i duże Sprzedaż detaliczna jest najlepszym wyznacznikiem sytuacji ekonomicznej. Biorąc to pod uwagę, należy podzielić rządowy optymizm, ponieważ wskaźniki konsumpcji wewnętrznej utrzymują się u nas na jednym z najwyższych poziomów w UE. Intratne są więc inwestycje nie tylko w obiekty wielko powierzchniowe, ale również sklepy dużo mniejsze. Sklepy wielko powierzchniowe skupiają się obecnie na modernizacji. Rośnie za to liczba małych, np. osiedlowych obiektów. Z racji prawnych ograniczeń dla dużych klientów sieciowych w wielu wypadkach decydują się oni na mniejsze placówki, ale w większej liczbie. Sieci handlowe, wykorzystując wieloletnią obecność na rynku wewnętrznym, pozyskują nowe sklepy franczyzowe lub otwierają obiekty pod własną marką. Wymaga to „ubrandowienia” obiektu, ale też i niejednokrotnie dostosowania do specyficznych wymagań lokalizacji. – Wyposażamy sklepy o różnej powierzchni, stąd mamy w ofercie meble przeznaczone do różnych branż: spożywczej, przemysłowej, konfekcyjnej, dla piekarni, cukierni, sklepów z alkoholem, artykułami sportowymi, czy dziecięcymi. Zajmujemy się także modernizowaniem już istniejących obiektów, dostosowując ich wygląd i funkcjonalność do rosnących wymagań w standardach obsługi – mówi Jacek Kurowski z firmy POLARIS w Lubinie. Kompleksowo Początek 2009 r. nie sprzyjał jednak zbytnio branży wyposażeń wnętrz. Klienci sieciowi wstrzymywali inwestycje lub drastycznie je ograniczali. W drugiej połowie roku rynek jednak drgnął i można było zaobserwować większy ruch w inwestycjach. – Wyraźnie widoczne jest przesunięcie w czasie rozpoczętych budów, a co za tym idzie – meblowania obiektów. W poprzednich latach ich nasilenie następowało od września do grudnia, natomiast w ubiegłym roku zwiększone zainteresowanie obserwowaliśmy dopiero od listopada – wspomina Jacek Kurowski. Mniejszy popyt na rynku spowodował jednak większą konkurencję między producentami, co przekładało się na obniżki cen. Potrzeba pozyskania klienta powodowała też rozszerzenie zakresu obsługi i jej udoskonalania. – W naszym przypadku położyliśmy duży nacisk na rozwój systemu ekspozycji towarów, skoncentrowanie się nie tylko na wyposażanie wnętrz, ale również na zaoferowanie kompleksowej usługi wyposażania sklepów i gastronomii, w której skład wchodziłaby zarówno wizualizacja graficzna, gastronomia jak i chłodnictwo – mówi Jacek Kurowski.
|