polaris
Jesteś tutaj: Strona główna Jak wybrać meble sklepowe?

Jak wybrać meble sklepowe?



Meble sklepowe mają chyba coś wspólnego z damskimi torebkami. W obu bowiem wypadkach chodzi o niby niewiele znaczący dodatek, który nie powinien przytłaczać otoczenia, ale jego forma i styl mają w jakiś niewytłumaczalny sposób ogromny wpływ na handlowy sukces ekspozycji.

 


 

Podstawową funkcją mebli sklepowych jest jak najlepsza ekspozycja towaru oraz takie jego rozmieszczenie, bu klient mógł zapoznać się z całą ofertą. Stąd płyną różne koncepcje aranżacji przestrzeni sprzedażnej, wykorzystujące zarówno elementy standardowe (np. regały modułowe), jak i cały zestaw elementów wspierających sprzedaż impulsową.

Materiały POS mają szczególne zastosowanie w przypadku produktów szybko rotujących i impulsywnych. – Ich właściwy dobór do oferty może zwiększyć sprzedaż nawet kilkudziesięciokrotnie. Warto jednak unikać przesycenia przestrzeni informacjami reklamowymi i dostosować materiały POS do oferty. Służą do tego listwy cenowe, coblery, listwy półkowe, systemy mocowania i podwieszania reklam oraz ramki i stojaki plakatowe – mówi Jacek Kurowski z firmy POLARIS –wyposażenie sklepów i gastronomii z Lubina.

 

Małe i duże

 

Sprzedaż detaliczna jest najlepszym wyznacznikiem sytuacji ekonomicznej. Biorąc to pod uwagę, należy podzielić rządowy optymizm, ponieważ wskaźniki konsumpcji wewnętrznej utrzymują się u nas na jednym z najwyższych poziomów w UE. Intratne są więc inwestycje nie tylko w obiekty wielko powierzchniowe, ale również sklepy dużo mniejsze. Sklepy wielko powierzchniowe skupiają się obecnie na modernizacji. Rośnie za to liczba małych, np. osiedlowych obiektów. Z racji prawnych ograniczeń dla dużych klientów sieciowych w wielu wypadkach decydują się oni na mniejsze placówki, ale w większej liczbie.

Sieci handlowe, wykorzystując wieloletnią obecność na rynku wewnętrznym, pozyskują nowe sklepy franczyzowe lub otwierają obiekty pod własną marką. Wymaga to „ubrandowienia” obiektu, ale też i niejednokrotnie dostosowania do specyficznych wymagań lokalizacji. – Wyposażamy sklepy o różnej powierzchni, stąd mamy w ofercie meble przeznaczone do różnych branż: spożywczej, przemysłowej, konfekcyjnej, dla piekarni, cukierni, sklepów z alkoholem, artykułami sportowymi, czy dziecięcymi. Zajmujemy się także modernizowaniem już istniejących obiektów, dostosowując ich wygląd i funkcjonalność do rosnących wymagań w standardach obsługi – mówi Jacek Kurowski z firmy POLARIS w Lubinie.

 

Kompleksowo

 

Początek 2009 r. nie sprzyjał jednak zbytnio branży wyposażeń wnętrz. Klienci sieciowi wstrzymywali inwestycje lub drastycznie je ograniczali. W drugiej połowie roku rynek jednak drgnął i można było zaobserwować większy ruch w inwestycjach. – Wyraźnie widoczne jest przesunięcie w czasie rozpoczętych budów, a co za tym idzie – meblowania obiektów. W poprzednich latach ich nasilenie następowało od września do grudnia, natomiast w ubiegłym roku zwiększone zainteresowanie obserwowaliśmy dopiero od listopada – wspomina Jacek Kurowski.

Mniejszy popyt na rynku spowodował jednak większą konkurencję między producentami, co przekładało się na obniżki cen. Potrzeba pozyskania klienta powodowała też rozszerzenie zakresu obsługi i jej udoskonalania. – W naszym przypadku położyliśmy duży nacisk na rozwój systemu ekspozycji towarów, skoncentrowanie się nie tylko na wyposażanie wnętrz, ale również na zaoferowanie kompleksowej usługi wyposażania sklepów i gastronomii, w której skład wchodziłaby zarówno wizualizacja graficzna, gastronomia jak i chłodnictwo – mówi Jacek Kurowski.


Okres eksploatacji mebli sklepowych to 10-15 lat, wymaga są więc materiały trwałe. Regały metalowe, elementy płytowe z laminatami o niskie ścieralności zamiast pleksi, tworzywa typu PET. Kolorystyka mebli powinna być stonowana, nie powinna przyciągać wzroku klienta. Na powierzchni sprzedaży to towar ma przykuwać uwagę klientów, stąd dominują kolory kremowe, jasne popiele, płyty z laminatami klonowymi czy bukowymi. Każdy sklep, każdy właściciel ma inną koncepcję stylistyczną, ale wszystkie one mają wspólne elementy, bez których trudno się obejść: regały przyścienne i gondole (na artykuły spożywcze, chemiczne), szafy chłodnicze (napoje, piwa), ladę kasową, stojaki na papierosy i prasę.

 


 

Nasza oferta

Realizacje

Galeria

Zaufali nam już:

Partnerzy handlowi

Tel. 76 842 19 56

Sprzedaż ratalna

Godziny otwarcia

Skup urządzeń

Liczba osób online

We have 218 guests online