polaris
Jesteś tutaj: Strona główna Przede wszystkim estetycznie

Przede wszystkim estetycznie

 

 

Meblowe wyposażenie sklepu ma nie tylko służyć ekspozycji towarów, ale wraz z oświetleniem, płynącą z głośników muzyką i standardem obsługi budować wizerunek sklepu i generować potrzeby dokonywania zakupów.

 

 

Zastanawiając się nad wyposażeniem sklepu w meble trzeba wziąć pod uwagę funkcję, jaką spełniać będzie obiekt oraz co na jego powierzchni zamierzamy sprzedawać. – Istotny jest również fakt, zzy sklep będzie samoobsługowy, czy też sprzedaż będzie prowadzona z za lady oraz jakie produkty będą eksploatowane? Ważna jest także powierzchnia sklepu, czyli to na co możemy sobie pozwolić i to, jak zagospodarować przestrzeń.

 

Trzeba dokładnie rozplanować, ile powierzchni przeznaczymy na sprzedaż produktów spożywczych, ile zamierzamy poświęcić dla chemii samochodowej i akcesoriów, gdzie ustawimy chłodnie czy regały z prasą. Projektanci systemów meblowych przy planowaniu umeblowania zwracają uwagę na układ pomieszczeń, oświetlenie, potrzeby klientów sklepu i oczekiwania właściciela obiektu.

 

 

 

Jakie meble?

 

Na stacjach sprawdzają się meble metalowe. Wytrzymują one spore obciążenia towarami, takimi jak oleje i płyny eksploatacyjne. – Bardzo przydatne są również haczyki mocowane na regałach z perforowanymi plecami lub na kratkach, na których można zawiesić drobniejsze rzeczy np. zapachy samochodowe, pióra do wycieraczek.

Takie przyścienne systemy ze stali sprawdzają się również przy ekspozycji napojów. Regały metalowe na profilach mogą mieć różny wymiar i barwę. Projektanci oferują wersję z oświetleniem i bez niego.

Druga opcja to wykorzystanie elementów systemów meblowych, jak regały przyścienne lub mocowane bezpośrednio na ścianie oraz gondole, do rozmieszczania na powierzchni sklepu.

Gondole najlepiej o wysokości nie większej niż 1,5 m pozwalają na stworzenie w sklepie wrażenia przestronności. Wysokość gondoli ma również wpływ na poprawienie widoczności i zmniejszenie liczby kradzieży.

Ciekawym rozwiązaniem są niskie, wolno stojące regały o układzie choinkowym (rozszerzające się ku dołowi). Umożliwiają one dobrą ekspozycję produktów na maksymalnej powierzchni. Klienci patrząc z góry widzą oferowane towary. Takie regały, nawet ustawione w niewielkiej odległości od siebie, dzięki swojej budowie pozwalają swobodnie mijać się klientom (także tym z koszykiem).

 

 

 

Strefa kasy

 

Wiadomo, że sercem sklepu jest strefa kasy. Przy projektowaniu kontuaru kasowego należy zwrócić uwagę na ergonomię mebla, oraz dodatkowo uwzględnić w meblu ekspozycję towarów impulsowych. Lada powinna pomagać pracownikowi w obsłudze klientów stacji, jak również zapewniać im bezpieczeństwo. Dobrze jeżeli jednocześnie taki mebel eksponuje towary, a więc zawiera dodatkowo półki lub kosze, w których są na przykład słodycze.

Obecność szeregu drobnych produktów i dobra ich ekspozycja przed oczami oczekującego w kolejce lub już realizującego płatność za paliwo klienta, często powoduje impulsowy zakup. Zwłaszcza u klientów nie korzystających z oferowanych w sklepie na stacji produktów, a jedynie na niej tankującyh.

Lady kasowe powinny być wykonane z trwałych materiałów. W punktach obsługi klienta na stacji sprawdzą się doskonale wysokiej jakości laminaty odporne na ścieranie. Elementy wykończenia nie tylko kasy, ale i innych mebli powinny być w ciepłych, jednocześnie świeżych kolorach sprzyjających decyzjom o zakupach.

 

 

 

 

Regałowy merchandising

 

Estetyka i przejrzystość ekspozycji ma kluczowe znacznie w merchandisingu, a dobrze zaprojektowany mebel umożliwia ciekawą i skuteczną dl sprzedaży ekspozycję produktu.

Właściwą ekspozycję może dać mebel zapewniający modyfikację ustawień produktów.

Towar wyeksponowany przykładowo na zniszczonych meblach wygląda nieciekawie i może znacząco wpłynąć na wizerunek firmy oraz poziom sprzedaży. Pamiętajmy, że aby sprzedać towar ważna jest również oprawa, a nie tylko sam fakt istnienia produktu.

Odpowiednie oświetlenie, ustawienie mebli i ułożenie asortymentu zgodnie z zasadą prawej ręki. Regały po prawej stronie powinny być zajęte przez produkty podstawowego użytku, które klienci kupują „z listy”, a nie pod wpływem impulsu, z lewej strony ustawia się to, na czym najwięcej się zarabia. Dodaje również, że zasada obowiązuje też przy układaniu sortymentu na półkach – w prawo od najdroższych do najtańszych, od najbardziej ekskluzywnych do codziennych. Ważne również, by uniknąć wrażenia chaosu i bałaganu, gdyż nie sprzyja to estetyce sklepu i razi klientów. Poszczególne grupy asortymentowe znajdujące się na jednej ścianie regałów wysokich oddziela się dodatkowymi przegrodami i np. bokami drewnianymi z płyty meblowej.

 

 

 

Mały sklep

 

Planując meblowanie lub zmianę istniejących mebli trzeba zachować odpowiednie proporcje. Duża przestrzeń z niewielką ilością wyposażenia sprawia wrażenie pustki, z kolei niewielki sklep warto zaprojektować tak, by ergonomicznie i estetycznie wykorzystać przestrzeń. Najważniejsza z punktu widzenia i klienta i właściciela sklepu, jest funkcjonalność i wygoda wynikająca z dobrze rozplanowanej komunikacji.

Małe wnętrza mają więcej ograniczeń ekspozycyjnych i powinny skupiać tylko niezbędne elementy wyposażenia. Nie można dopuścić do zbędnego zastawienia meblami (zagracenia), bo możemy uzyskać odwrotny skutek od zamierzonego. Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy w małym pomieszczeniu będziemy się starali na siłę wstawić w każdy wolny kąt mebel. Skutek będzie naprawdę mizerny i nieciekawy. Poza tym należy zwrócić uwagę na kolorystykę mebli oraz sposób ekspozycji towaru wraz z odpowiednim oświetleniem do wielkości pomieszczenia.

 

Dla klientów najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Poczucie optycznej przestrzeni, nawet w małym sklepie jest możliwe i sprzyja pozytywnym ocenom stacji. Ludzie wszak nie lubią ciasnoty i poczucia tłoku. I odwrotnie, niezostawienie zbyt dużo wolnego miejsca powoduje wrażenie pustki.

Dodatkowo należy pamiętać, aby przy projektowaniu małych powierzchni sklepowych dużo większą uwagę zwrócić na dobór asortymentu w sklepie. W wyborze mebli sklepowych sprawdzi sieę planogram zawierający informacje, ile i jakiego towaru sprzedaje się, w jaki czasie na stacji.

 

Wnętrza sklepów powinny być jasne, dobrze oświetlone, z dużymi przeszkleniami, dzięki czemu są dobrze widoczne z drogi, szczególnie po zmroku. Działają w sposób zapraszający na przejezdnych. Warto pamiętać, że wejście do sklepu, jego wystrój i wyposażenie również wpływają na wyobrażenie klienta i jego zdanie o całej placówce jakości sprzedawanych na niej produktów i usług.

 

 

 

 

Nasza oferta

Realizacje

Galeria

Zaufali nam już:

Partnerzy handlowi

Tel. 76 842 19 56

Sprzedaż ratalna

Godziny otwarcia

Skup urządzeń

Liczba osób online

We have 63 guests online